söke ekspres gazetesi
  • söke ekspres gazetesi



GÜZEL BİR MÜZİK ŞÖLENİ


GÜZEL BİR MÜZİK ŞÖLENİ

Geçtiğimiz Haftasonunda Vali Yazıcıoğlu Kültür Salonu’nda Söke Musiki Topluluğunun konseri vardı. Katılanların memnun kaldığı gecede, katılmayanlar için kayıptı.
Söze nereden başlayacağımı bilmiyorum. Hicaz’dan mı? Hüzzam’dan mı? rast’tan mı? Hanifi batur’dan, Gürgün Korkut’tan, Atife Şahin’den, Nermin Aydınocak, Tunay Şenol’dan mı? Yoksa ilk defa sahnede gördüğüm, boyu kullandığı klarnetten biraz daha uzun, yaşı küçük ama San’atı çok büyük Volkan Özçakırlar’dan mı başlayacağımı inanın bilemiyorum. İyisi mi; her konserden sonra yazdığım gibi yine Dr. Öztekin yüce’den başlayacağım.
 Dr. Öztekin yüce Söke’ye geldiği günden bugüne belkide bir ilki başarmış, Türk San’at Musikisi gibi ruh ve gönül kültürümüzü yıllardır, hem de başarılı olarak sürdüre gelmiştir. Söke Türk San’at meraklılarının, ses ve saz yeteneklilerinden oluşmasında önemli bir ortam hazırladığı için Yüce’nin gayretine çalışamalırna teşekkür etmeliyiz. On civarında sazı, otuz kadar sesi yıllarca bir araya getirip yılda en az iki kez sahneye çıkarıp konser verdirmek sözle ifade edilebilir az bir iş değildir. Bu yüzden Dr. Öztekin Yüce’yi şahsım ve Sökeli San’at sevdalıları adına ne kadar teşekkür etsek azdır; sağ olsun...
2011 yılının bahar konseri iki bölümden oluşuyordu. Birinci bölümde koro ve solo olmak üzere Hicaz, Rast ve Hüzzam’dan olmuştu. Dr. Öztekin Yüce Yönetiminde Hicaz Peşreviyle Konsere başladılar. Kemençeci Refik Fersan, tanıdığım Aleko Bacanoz’dan sonhra en büyük usta kemençeciydi. Türk San’at musikisine çok değerli şarkılar, peşrev ve saz semaileri vermiştir.Bu konserin ikinci bölümünde Tunay Şenol’un her konserinde olduğu gibi bestekarın Acemkürdi makamındaki “RÜZGAR UYUMUŞ...” bestesini de yine hatasız okudu.
Evet Refik Fersan’ın Hicaz Peşrevi’ni sazlar kusursuz icra ettikten sonra Taner Şener’in Teoman Alpay’ın, Suat Sayın’ın, talat Er’in Birbirinden güzel eserlerinin bazıları koro, bazıları solo olarak okundu Bestekar Bilge Özgen’in “DUMAN DUMAN TÜTÜYORUM..” eserini bu toplulukta ilk kez gördüğüm ve aynı zamanda darbukayı ustalıkla kullanan Mustafa Söğüt eserin hakkını vererek okuduğu için taktir ettik...
Türk San’at musikisi dünyasına güneş gibi doğan, ömründen daha fazla beste kazandıran Teoman Alpay ne yazık ki tam verimle çağında vefat etmiştir. Eserleri lirik ve duygusal içeriklider. Yaptığı Hicaz, Hüzzam ve diğer makamlardaki eserlerini hepsi başyapıttır. İşte bu bestekarın Hicaz valsi “NASIL GEÇTİ HABERSİZ...” eserinden sonra rast makamındaki güzel eseri “SEVMEKTEN KİM USANIR..” makamına, usülüne sadık kalarak okuyan Hanife Batur’u yürekten taktir ettik. Kuşadası’ndan tekrar söke’ye gelişi muhteşem oldu. Tebrik ederiz. Yıllardır izlediğim, sesini dinlediğim Güngör koruk ve Atiye Şahin’in yorumladığı Talat Er’in Hicazında, Süleyman Ateş’in Rastında ikisi de çok güzeldir. Birinci bölümün sonunda okunan üç güzel Hüzzam büyük alkış topladı.
İnsanların bazı ruhsal ve psikolojik yapıları vardır. Makamlarda bu durumu mutlaka yaşarlar. Benim ruhsal yapım hep Hicaz ve Hüzzam’dan yana olmuştur. Hele Hicaz ruhumu okşayan en güzel makamdır. Yaylı Tambur’dan, Ney’den Sadi Işılay’nı Kemanından dinlediğim hicaz peşrev, saz semaisi, taksim hatta bir şarkı beni duygulandırır, çok zaman da ağlatır. Bunlara karşı da Neva, Buselikhatta Kürdi ile barışık değilimdir. Kürdili Hicazkarı, Acem Kürdiyi çok severim ama Kürdi’yi ııhı!
son serinin ikinci bölümü Buselik başladı. Yazarı Edebiyat hocam Fuat Edip Baksı ve Bestekarı Selehattin Erköse olduğu, Hatta O gece çok daha güzel icra edildiği halde fazla alkışlamadım. Üstad Yahya Kemal Beyatlı’nın şiirinden Minur Nurettin Selçuk’un bestelediği Segah “DÖNÜLMEZ AKŞAMIN UFKUNDAYIZ...”ı dr. Öztekin Yüce salondaki davetlilerle birlekte yorumladı güzel de oldu...
Nermin Aydın Ocak’ı topluluğun içinde üç ayrı konserde izledim. Ne kadar becerikliymiş de bilememişim. Geçen konserde ve bu konserde ne kadar başarılı olduğunu görerek sevindim. Her hangi bir yorumcu Sadettin Kaynakt’ı hakkıyla yorumlayamaz. Ama Nermin, bestekarın zor bir Segahını kusursuz okudu, hepimizden taktir ve alkış topladı. Ruhumun ve kalbimin sesi olan sonra Hüzzam’dı. Konserin ikinci  bölümüne her biri birbirinden güzel üç hüzzam konmuştu. Bunların nasıl icra edileceklerini cidden merak ediyordum. Topluluğun kıdemlisi mikrofona gelince kulak kesildim. Makamı Hüzzam, bestekanı da Selehattin Altınbaş ve “ÖMRÜMÜZÜN SON DEMİ..” eserini okuyacak olan Fahrettin Okuroğlu olunca daha da dikkatli dinledim. Okuroğlu, makama, usule sadık kalarak o kadar güzel okudu ki, içimden kendisini taktir ettim; alkışladım. Zor bir eserdi çünkü.
Yukarıda Teoman Alpay’dan bahsetmiştim. Eser Hüzzam ve bestekarı Alpay Olgunce tabii ki mükemmel olacaktı. “BÖYLE Mİ ESECEKTİ..” usta yorumcu Atiye Şahin’le eser çok güzelleşti. Dinlemeye doyamadık eseri, bestekarını ve yorumlayanı taktir ettik. Tunay Şenol’u uzun uzun anlatmaya hiç gerek duymuyorum. Kendisi bu topluluğun ikinci hocasıdır. Sazında usta, sesinde usta Ud’un vitiyözüdür. kendisine göre besteleri vardır. Şenol’u yıllardır izliyorum; çizgisini hep yükseltmektedir. M. Kadir Gök’ün “SEVGİ ÇİÇEKLERİ..” fantazisiyle Fersan’ı kürdili Hicazkar “RÜZGAR UYUMUŞ...” eserini o gece başarıyla okuyarak yorumladı.Yürekten kutluyorum.
programdaki Yusuf Günal’ı unutmuş değilim. Topluluğun yine kıdemli elemanlarınadn olan Yusuf’un yüksek oktavlı sesi var. Kendisi çok yetenekli ama, San’at musikisine adaptasyonu birazcık geri kalmış. Kendisi Kürdi ya da daha düşük seslerdeki makamlar yerine daha çok dik Mahur gibi, Kürdili Hicazkar gibi makamlar seçmesi lazımdır. Yusuf Günal’ı yıllardır dinliyoruz, hep güzel şeyler vermek istiyor. San’at musikisine bakışı ve hevesi üst sınırda ama biraz daha çalışması ve makama, usule uyması gerikir. Okuduğu eserler de detone yok ama gayrete ihtiyacı var...
Bu konserde sesler düzgün ve uyumluydu. korodaki seslerden her zaman herhangi birini mikrofona çağırırsanız, hepsi de en zor eseri yorumlayacak kadar yeteneklidir. Bu yüzden bu topluluk başarılıdır. Hele bu konserde her birisinin başarısı geceyi güzelleştirmiştir.
Sazlarda Tolga Can, Ahmet Gündüz, Serdar Halavurt ve Kuşadası’ndan gelen Oğuz Karlı (Hoca) dışında yeni sazlar Mustafa Söğüt, Volkan Özcakırlar, Muhammet Özcakırlar saz heyetine yeni bir ruh ve renk getirmişlerdir.
Konser saatinde hava oldukça yağmurluydu. Bütün bunlara rağmen salon tıklım tıklım doluydu. Bu San’at sever Sökelilerin bu tarihi San’atımıza gösterdikleri sevgidendir. Kaymakamımız Sayın Mehmet Demirezer ve değerli eşi Derya Hanım O gecede yoklardı. Gelip özellikle topluluğun verdiği konseri dinleselerdi. İnanıyoruz ki salondan çok memnun ayrılacalaklardı.
Ama bütün bunlara rağmen Türk San’at Musikisi sevdalısı haline gelen belediyemizin iki bşkan vekili Enver helvacı, Levent Tuna, Belediye Başkanının değerli eşi Zümrüt Özekmekçi, CHP Söke ilçe eski başkanı Diş Hekimi Sevim Şahin konsere katılmış başta şef Dr. Öztekin Yüce olmak üzere tüm San’atcıları çiçeklerle  onurlandırmışlardır. Bu konser geçmiş konserlerden daha başarılıydılar. Hepsini kutluyoruz.

 

Bu makale 1472 kez okundu.


Yorumlar
    Henüz bu Makaleye ait yorum bulunmamaktadır. Yorum Yaz